بعد از مدت ها که هیچ سریالی را دنبال نمیکردم، ماه پیش سریال پیکی بلایندرز یا نقابداران را شروع کردم و بعد از یک فصل چون شخصیت اصلی داستان یعنی کیلیان مورفی توی ذهنم هیچ وقت در حد و اندازه ی برایان کرانستون در برکینگ بد یا حتی ونتور میلر در فرار از زندان نبود بیخیال دیدن فصل های بعدی شدم و به پیشنهاد دوستان و تعریف هایی که شنیده بودم سریال آلمانی دارک محصول نت فلیکس را شروع کردم! 

سریال خیلی خوب شروع میشه و فصل اول هم خوب پیش میره اما از فصل دوم و یک جاهایی از فصل سوم پیش خودت میگی این همه پیچیدگی برای چی؟ هدف از دیدن یک سریال چیه؟ سرگرمی؟ درگیر شدن ذهن؟ القای افکار؟ فکر کردن به مسائل پیچیده و روابط عاطفی و اجتماعی و...؟ برای دیدن این سریال اول باید بدونید چه هدفی دنبال میکنید! اگه هدفتون فقط سرگرمی و لذت بردن از هیجان هست واقعا شاید این سریال اون چیزی نباشه که دنبالش میگردین و مثل من در پایان از این هزارتو خسته بشین و دیگه فقط برای رسیدن به انتهای داستان سریال را ادامه بدین. 

نمیخوام بگم سریال خوبی نیست یا نبینید و... نه باید ببینید و خودتون به نتیجه برسید. 

شاید شبیه کارهای کریستوفر نولان, inception  و interstellar باشه اما ماجرای نهایت دو ساعته با یک ضرب آهنگ جذاب و هیجانی کجا و سه فصل سریال کجا!