چند روزی میشه که فیلم جدید تنت ساخته ی نولان از روی پرده راهی بخش نمایش خانگی شده و کیفیت فول اچ دی روی سایت ها برای دانلود موجود شده. قبل از اون نسخه روی پرده را دانلود کردم اما حیف بود که ببینم پس صبر کردم تا نسخه اصلی بیاد بعد نسخه 480 را روی گوشی دانلود کردم اما باز حیفم اومد روی گوشیم ببینم پس نسخه 1080را روی سیستم دانلود کردم حالا باید حداقل سه ساعت وقت خالی پیدا میکردم که از دیدن فیلم نولان لذت ببرم اما مادامیکه دنبال این فرصت بودم چند روزی گذشت و همه  منتقدان سینما و فلسفه دان ها و اساتید اهل فن و ... فیلم را دیدن شروع کردن به تحلیل و بررسی موشکافانه فیلم و تیر آخر را هم استاد پشمک! در صدا و سیمای میلی زد و گفت نولان اصلا بلد نیست فیلم علمی تخیلی بسازه! 

خب بالطبع من هم از دانکرک اونقدر لذت نبردم و با این همه صغری کبری که دوست و دشمن چیدن خودم را آماده کرده بودم برای یک شلم شوربای بی سر و ته!

دیشب این اتفاق افتاد و بالاخره فیلم پلی شد! دقیقه دوازه بود که پاز را زدم، سانسور ناشیانه ی همچین شاهکاری یعنی مرگ فیلم! بله با اینکه فیلم نسخه زبان اصلی بود اما سانسور شده، بعد از این همه صبر! اما خدا بیامرزد پدر فناوری را! همه سایت ها را گشتم اما انگار همه از دست هم کپی کرده بودن، همه همان نسخه سانسور شده و از اون فاجعه تر نسخه دوبله شده بود. تا بالاخره رسیدم به سایتی که واقعاً باید بهش بگم پدر کاور و پوشش نامحسوس تویی! بقیه اداتو درمیارن! 

 و اما بالاخره بعد از اینهمه تلاش واقعاً ارزشش را داشت، نولان باز هم دنیای خودش را ساخته روایت عاشقانه اش را هم به روش خودش ساخته و در طی داستان چندباری گوش زد میکند که سعی نکنن خیلی از سیر غیرخطی زمان و ... سر دربیاوری! هدف نولان فقط یک چیز است و کل داستان را می توان در یک خط خلاصه کرد مثل خیلی از فیلم های شاهکار دیگه! فرقی نداره کجای دنیایی دیروز، امروز یا فردا! زمان رو به جلو میره یا رو به عقب یا متوقف شده، یک قهرمان هست که نه به خوشتیپی و خفنی جیمز بانده نه قدرت ماورایی سوپر من و اسپایدرمن رارداره اما برای حفظ اونی که دوستش داره میجنگه و حفظش میکنه به هر قیمتی! 

حالا دو ساعت و نیم وقت داری تا. فارغ از هیاهوی دنیا از یک عاشقانه اکشن و علمی تخیلی لذت ببری.

پی نوشت اول: باید خدمت همه عرض کنم که اول نسخه سانسور شدم را بریزید توی فرنگی و سیفون را بکشید و نسخه اصلی را دریابید. 

پی نوشت دوم:بهترین زمان ممکن برای تماشای فیلم توی سکوت شب هست با یک هدفون عالی که از ذره ذره موسیقی متن لذت ببرید. 

پی نوشت سوم: اونایی که میان میگن اینکار اصلا قابل مقایسه با کارهای قبلی نولان نیست کاملا درست میگن! بنظرم اینکار بیشتر عاشقانه است.